سلامتی

چگونه می توانم از خودم و دیگران در برابر COVID-19 محافظت کنم؟

اولین پاسخ دهندگان و کارکنان مراقبت های بهداشتی ما هر روز جان ها را نجات می دهند — شما هم می توانید.

خانواده، دوستان، همسایگان شما — زندگی آنها به معنای واقعی کلمه در دستان شماست.

در اینجا آمده است که چگونه می توانید نقش خود را برای محافظت از خود، عزیزان و جامعه خود انجام دهید:

  • واکسینه شوید – همه افراد 5 سال یا بیشتر واجد شرایط دریافت واکسن کووید-19 هستند و تشویق می شوند که در اسرع وقت واکسینه شوند. واکسن‌های کووید-19 برای جلوگیری از بیمار شدن شما ایمن و بسیار مؤثر هستند. آنها یکی از مهم ترین ابزارها برای پایان دادن به همه گیری COVID-19 و بازگشت به آنچه دوست دارید هستند. قرار ملاقات ها و واکسیناسیون های پیاده روی در نزدیکی شما موجود است. بیشتر بدانید.
  • یک تقویت کننده دریافت کنید – مطالعات نشان می دهد که ایمنی به مرور زمان با واکسن های کووید-19 کاهش می یابد و خطر ابتلا به یک عفونت جدید و سرایت آن به دیگران را افزایش می دهد. برای محافظت از خود و عزیزانتان، واکسن تقویت کننده را در هر مکان واکسیناسیون دریافت کنید. همه افراد 12 سال یا بیشتر باید یک تقویت کننده دریافت کنند – به شرطی که حداقل 5 ماه پس از تزریق دوم فایزر یا مدرنا، یا 2 ماه پس از یک دوز واکسن جانسون و جانسون شما گذشته باشد. دوز دوم تقویت کننده فایزر و مدرنا برای بسیاری از افرادی که اولین تقویت کننده خود را حداقل 4 ماه پیش دریافت کرده اند در دسترس است.
  • تست شوید – آزمایش اکنون برای همه در نیوجرسی در دسترس است. اگر پس از قرار گرفتن در معرض علائم کووید-19 را داشته اید، با فردی که آزمایش کووید-19 مثبت داشته است، اخیراً در یک گردهمایی بزرگ که حفظ فاصله اجتماعی در آن سخت بوده و به طور کامل واکسینه نشده اید یا اخیراً به طور کامل واکسینه نشده اید، تماس نزدیک داشته اید، انجام آزمایش بسیار مهم است. بهبود یافته یا اگر باید سفر کنید و به طور کامل واکسینه نشده اید. یک محل آزمایش در نزدیکی خود پیدا کنید یا یک کیت تست رایگان در خانه سفارش دهید.
  • هر زمان که علائم کووید-19 را داشتید، آزمایشتان مثبت بود، اخیراً در معرض فردی مبتلا به کووید-19 قرار گرفتید، یا در شهرستانی زندگی می‌کنید که سطح جامعه کووید-19 بالا یا «بالا» است، از ماسک استفاده کنید.

از فضاهای با تهویه ضعیف و شلوغی پرهیز کنید. پنجره ها و درها را باز کنید تا هوای تازه وارد شود و از مکان های شلوغ خودداری کنید.

  • اگر بیمار هستید در خانه بمانید – مراقب علائم COVID-19 مانند تب، سرفه، تنگی نفس باشید.

دست های خود را اغلب با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید.

اگر آب و صابون به راحتی در دسترس نیست، از ضدعفونی کننده دستی استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل داشته باشد.

سطوحی که اغلب لمس می شوند را تمیز و ضد عفونی کنید. برای اطلاعات بیشتر، دستورالعمل های CDC در مورد نحوه صحیح تمیز کردن و ضد عفونی کردن را ببینید.

نحوه انتشار COVID-19 را بدانید

تصور می‌شود که این ویروس عمدتاً از فردی به فردی که در تماس نزدیک با یکدیگر هستند (در حدود 2متر) و از طریق قطرات تنفسی که هنگام سرفه یا عطسه یک فرد آلوده تولید می‌شود، سرایت می‌کند.

این قطرات می توانند در دهان یا بینی افرادی که در نزدیکی هستند فرود بیایند یا احتمالاً به داخل ریه ها استنشاق شوند.

COVID-19 ممکن است توسط افرادی که علائمی از خود نشان نمی دهند منتقل شود.

نکات ایمنی برای تجمع

برای جلوگیری از در معرض خطر قرار دادن عزیزانتان، CDC و وزارت بهداشت نیوجرسی نکات ایمنی را برای گردهمایی های حضوری ارائه کرده اند:

  • با کسانی که کاملاً واکسینه شده اند، در فضای باز یا در مکان هایی با تهویه خوب جمع شوید
  • در صورت امکان از ماسک استفاده کنید. افراد ممکن است در هر زمان ماسک را انتخاب کنند. اگر علائم کووید-19، تست مثبت، قرار گرفتن در معرض فرد مبتلا به کووید-19، یا زندگی در شهرستانی با سطح جامعه کووید-19 بالا یا “بالا” دارید، باید از ماسک استفاده کنید.
  • اگر احساس بیماری کردید در خانه بمانید و از برگزاری یک گردهمایی خودداری کنید.
  • اگر علائم کووید-19 را دارید یا در تماس نزدیک هستید، آزمایش دهید.
  • حتی اگر بیمار نیستید، قبل از ملاقات با افراد خارج از خانواده خود به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، آزمایش دهید. برای یافتن محل آزمایش در نزدیکی خود یا سفارش یک کیت آزمایش رایگان در خانه، به covid19.nj.gov/testing مراجعه کنید.
  • سفر را تا زمانی که واکسن‌های کووید-۱۹ خود را به‌روز نکنید، به تعویق بیندازید.
  • اگر سفر می کنید، برای نکات ایمنی و راهنمایی از صفحه سفر CDC دیدن کنید.
  • ضدعفونی کننده دست را در دسترس مهمانان قرار دهید.
  • به مهمانان یادآوری کنید که دست های خود را قبل از سرو یا خوردن غذا بشویند.
  • از حوله های یکبار مصرف یا حوله های کاغذی برای خشک کردن دست ها استفاده کنید تا مهمانان از حوله مشترک استفاده نکنند.
  • سطوحی که معمولاً لمس می شوند و هر اقلام مشترکی را در فاصله زمانی بین استفاده تمیز و ضدعفونی کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا