روانشناسی

خانواده ای قوی بسازید که به نفع کودکان و بزرگسالان باشد

AMES، آیووا – کودکان و بزرگسالان بدون توجه به اینکه چگونه تعریف می شود، از حمایت یک واحد خانواده قوی بهره مند می شوند. جوی راز، متخصص علوم انسانی با توسعه و توسعه دانشگاه ایالتی آیووا، می‌گوید: این حمایت می‌تواند از طرف والدینی با روابط مثبت، خانواده و دوستان گسترده و جامعه باشد. کلاس آنلاین آیلتس

راوس خاطرنشان کرد که نیک استینت و جان دی دیفرین از دانشگاه نبراسکا ویژگی های خانواده های قوی را مورد مطالعه قرار دادند. محققان دریافتند خانواده های قوی شش ویژگی مشترک دارند: بهترین کلاس خصوصی آیلتس

  • اعضای خانواده نسبت به یکدیگر تعهد قوی دارند و روابط خود را در اولویت قرار می دهند.
  • آنها می دانند که قدر یکدیگر را می دانند.
  • آنها در مورد چیزهای کوچک و مسائل بزرگ با یکدیگر صحبت می کنند.
  • آنها زمان را با هم می گذرانند.
  • آنها به قدرت بزرگتری اعتقاد دارند و باورهای مشترکی دارند.
  • خانواده های قوی با مشکلات و بحران ها به طور موثر کنار می آیند.
  • روس گفت که ساختن یک خانواده قوی نیازمند تلاش است.

افرادی را که می توانید به آنها وابسته باشید شناسایی کنید

بخشی از ساختن یک خانواده قوی، شناسایی افرادی است که می توانید برای حمایت به آنها تکیه کنید. روس که در مسائل زندگی خانوادگی متخصص است، می گوید: این ممکن است از اعضای فامیل یا نزدیک یا فردی باشد که شما با او ارتباط خاصی دارید.

حمایت می تواند به اشکال مختلفی مانند عشق، تشویق، پول یا نصیحت باشد.

«این افرادی که به آنها وابسته هستید یک شبکه ایمنی برای شما و خانواده شما تشکیل می دهند. حتما به آنها بگویید که چقدر برای شما و خانواده شما مهم هستند.

اهداف SMART را تعیین کنید

تعیین اهداف می تواند بخشی از اولویت دادن به خانواده باشد.

“مهم است که اهدافی را برای احساس هدف تعیین کنیم، از زمان خود به خوبی استفاده کنیم و نسبت به خود احساس بهتری داشته باشیم. Rouse گفت: اهدافی را تعیین کنید که به شما کمک می کند تا در جهت خواسته های خود و خانواده خود کار کنید.

کار روی این اهداف با هم، ارتباط بین اعضای خانواده را باز می کند و به برنامه ریزی برای مقابله با شرایط دشوار کمک می کند.

روس گفت، یک فرمول خوب برای دنبال کردن، تعیین اهدافی است که SMART – خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط یا واقعی و محدود به زمان هستند.

«در مورد آنچه می خواهید دقیق باشید. هدف را قابل اندازه گیری کنید تا بدانید چه زمانی به آن رسیده اید. در مورد هدف واقع بین باشید. آیا آنچه را که باید برای تحقق هدف اتفاق بیفتد کنترل می کنید؟ زمانی را برای رسیدن به هدف تعیین کنید. افرادی که اهدافی را تعیین می‌کنند و به آن‌ها دست می‌یابند کمتر مضطرب، متمرکزتر، اعتماد به‌نفس‌تر، و شادتر و راضی‌تر هستند.

مراقب خودت باش

بزرگسالانی که از خود مراقبت می کنند آمادگی بیشتری برای حمایت از کودکان و دیگران دارند. این شامل یادگیری مهارت های مقابله و مدیریت استرس است.

“اگر بیمار یا استرس دارید، چگونه می توانید به طور موثر از فرزندان خود و دیگران مراقبت کنید؟ ما نمی‌توانیم همه استرس‌ها را از زندگی‌مان حذف کنیم، اما می‌توانیم استرسی را که داریم مدیریت کنیم تا به خود یا اعضای خانواده‌مان آسیب نرسانیم.

«بدانید که استرس چگونه از نظر جسمی و روحی بر بدن شما تأثیر می گذارد. راه هایی برای کاهش استرس بیابید که برای شما مفید است. به یاد داشته باشید، مقداری استرس می تواند خوب باشد، زیرا ما را به انجام حرکت تشویق می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا