آموزشی

چگونه زبان را سریع یاد بگیریم؟ غوطه وری در فناوری

اگر به دنبال یادگیری یک زبان جدید هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید ، در این مطلب تلاش می کنیم به شما راهکارهایی را یاد دهیم که در این سفر شما را یاری دهد.

اجازه دهید فناوری به شما کمک کند

امروزه به لطف شگفتی های تکنولوژی، یادگیری زبان بسیار آسان تر است. ما زمان زیادی را صرف تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌های خود می‌کنیم، همچنین ممکن است از آن زمان برای یادگیری زبان‌های جدید استفاده کنیم.

استفاده از برنامه های تلفن همراه، گوش دادن به پادکست ها و ثبت نام در دوره های آنلاین ممکن است واضح ترین راه برای یادگیری سریع یک زبان جدید با استفاده از فناوری باشد. اما اگر می‌خواهید سریع یاد بگیرید، نباید خود را به این روش‌ها محدود کنید.

در ویدیوی عادات کوچکی که به شما کمک می‌کند زبان کره‌ای را سریع‌تر یاد بگیرید، Hyunwoo از Talk to Me به زبان کره‌ای راه‌هایی را برای استفاده از فناوری به نفع شما به اشتراک می‌گذارد:

از دستیار هوش مصنوعی تشخیص صدای خود استفاده کنید – از سیری، دستیار گوگل، الکسا یا بیکسبی بپرسید که چگونه عبارات خاصی را به زبان مقصد خود بگویید. این یک راه سریع و آسان برای یادگیری یا مرور واژگان است.

پیشرفت خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید – به اشتراک گذاشتن تجربه یادگیری خود با دوستان به شما کمک می کند تا به شما یادآوری کنیم که یادگیری زبان بخش اساسی زندگی شما است. همچنین این پیام را به حلقه شما ارسال می کند که در حال یادگیری زبان خاصی هستید. و چه کسی می داند؟ شاید دوستی هم در حال یادگیری همین زبان باشد! یکی از راه های تقویت زبان و غوطه وری در آن تماشای فیلم، سریال و اخبار آن زبان مورد نظر در تلویزیون است. اینجا را بخوانید. شبکه های تلویزیونی را ببینید که به زبان مورد نظری که می خواهید یاد بگیرید صحبت می کنند.

از الگوریتم رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید – یوتیوب یک سوراخ خرگوش است که می‌تواند هنگام یادگیری زبان چیز خوبی باشد زیرا شما را در معرض محتوای مرتبط قرار می‌دهد که ممکن است به بهبود شما کمک کند.

یکی دیگر از ترفندهایی که اغلب ذکر می شود این است که تنظیمات ابزار خود را به زبان مقصد خود تغییر دهید. در حالی که این ممکن است برای برخی چالش جذابی باشد، اما باید مطمئن باشید که از قبل با این زبان آشنا هستید.

در غیر این صورت، وقت خود را برای فهمیدن معنای یک کلمه تلف خواهید کرد. بدتر از آن، حتی ممکن است با کلیک کردن روی دستور اشتباه به گوشی خود آسیب برسانید. حتی ممکن است واژگان جدید را مفید ندانید.

به زبان مقصد خود فکر کنید

یادگیری یک زبان جدید به اندازه کافی سخت است، با تمام لغات برای حفظ کردن و ساختارهای دستور زبان برای به خاطر سپردن و لهجه ها برای تمرین. تلاش بیشتر می‌شود تا مغزتان افکار را به زبان جدید پردازش کند، زیرا به‌طور پیش‌فرض، ما به زبان مادری خود فکر می‌کنیم.

اما فکر کردن به زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید یکی از بهترین راه‌ها برای عملی کردن آموخته‌هایتان است، البته فقط ذهنی. این کمک می کند واژگان غیرفعال شما – واژگانی که در حافظه ذخیره می شوند اما به اندازه کافی استفاده نمی شوند – به واژگان فعال یا کلماتی که می توانید به راحتی برای خواندن، نوشتن یا صحبت کردن استفاده کنید، تبدیل کنید.

با این حال، برخی استدلال می کنند که تفکر به زبان دیگر بیشتر جلوه ای از روان بودن است و کمتر تکنیکی برای روان شدن است. در هر صورت، راه‌هایی وجود دارد که زبان‌آموزان در تمام سطوح بتوانند از این تکنیک برای تسریع مهارت استفاده کنند.

Yeji of Talk to Me به زبان کره ای نکاتی را در ویدیوی نحوه «فکر کردن» به زبانی که در حال یادگیری آن هستید به اشتراک می گذارد:

برای مبتدیان، با نامگذاری اشیایی که در نزدیکی خود می بینید به زبان مقصد شروع کنید. بهتر است آن را با صدای بلند بگویید. وقتی مداد را از روی میز خود برمی دارید، می تواند به سادگی گفتن 연필 (yeonpil = مداد) با صدای بلند باشد.

اگر شما یک زبان آموز متوسط ​​هستید، می توانید جملاتی را در مورد چیزهای اطراف خود یا موقعیت هایی که در آن قرار دارید در ذهن خود بسازید.

برای زبان آموزان پیشرفته، می توانید بیان موقعیت ها و افکار پیچیده را به زبان مقصد خود تمرین کنید.

می تواند وسوسه انگیز باشد که ابتدا قبل از «فکر کردن» به زبان مقصد خود ترجمه کنید. اما اینجاست که عادات ساختن حیاتی است. یجی توصیه می کند مکان و زمانی را برای تمرین این کار تعیین کنید (مثلاً هنگام شستن ظرف ها فقط به زبان کره ای فکر کنید یا در اتاق خواب فقط به زبان انگلیسی فکر کنید).

انتظار داشته باشید که در ابتدا ناراحت کننده باشد، اما انجام این کار به شما کمک می کند تا مهارت های گفتاری خود را بهبود بخشید و دایره لغات خود را گسترش دهید.

یادگیری زبان جدید می تواند در بسیاری از جهات حرفه ای و شخصی مهم باشد. اگرچه یادگیری زبان در بسیاری از موارد ،کاری طاقت فرسا و سخت است ، ولی در این مطلب ما برای شما راهکارهایی را ذکر خواهیم کرد که نشان می دهد یادگیری زبان تا چه حد می تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا