سلامتی

برنامه های کاهش وزن که باید امتحان کنید

رژیم غذایی DASH

الیزابت شاو، RDN، که در مطب خصوصی در سن دیگو است و یکی از نویسندگان کتاب آشپزی Fertility Foods است، می‌گوید: «این یک روش عالی برای غذا خوردن است که من به شدت به بسیاری از مشتریان توصیه می‌کنم، و من حتی در زندگی خودم مدل می‌کنم. از آنجایی که اصل رژیم غذایی برای کمک به افرادی که فشار خون بالا دارند طراحی شده است، غذاهای کم سدیم توصیه می شود. اما با توجه به اینکه اکثر آمریکایی ها به هر حال از سطح سدیم روزانه خود فراتر می روند، جای تعجب نیست که متخصصان رژیم غذایی این سبک از غذا خوردن را برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند بیماری قلبی و چاقی توصیه می کنند.

این رژیم غذایی با رویکردهای غذایی در مورد توقف فشار خون، بر روی کاهش مصرف سدیم و همچنین افزایش مصرف سبزیجات و میوها تمرکز دارد، در آگوست سال 2017، یک تحقیق در ژرونال قلب لهستانی ، بیان کرده بود افرادی که از این نوع رژیم غذایی پیروی می کنند ، شاهد بهبود فشار خون و چربی کلی بدن خود بودند. همچنین این رژیم غذایی به عنوان یکی از بهترین رژیم های غذایی معرفی شده است .

رژیم MIND

رژیم غذایی MIND یا مداخله مدیترانه-DASH برای تاخیر عصبی، نوعی ترکیبی بین رژیم غذایی DASH و رژیم مدیترانه ای است. طبق گفته انجمن آلزایمر، غذاهایی برای کند کردن پیشرفت یا پیشرفت بیماری آلزایمر، شایع ترین شکل زوال عقل و یک بیماری عصبی غیرقابل درمان است که بیش از 5 میلیون آمریکایی با آن زندگی می کنند. فلش سمت راست برخی تحقیقات این تصور را تایید می کند از جمله مطالعه‌ای که در سپتامبر 2016 در آلزایمر منتشر شد و نشان داد که بین پیروی از رژیم غذایی MIND و کاهش خطر ابتلا به این بیماری ارتباط وجود دارد.

https://salemziba.com/impovering/magnesium-side-effects-and-more/

با تاکید بر سبزیجات، انواع توت ها، لوبیاها، غلات کامل، روغن زیتون، ماهی و شراب، همچنین به کاهش چربی اشباع شده نیاز دارد. غذاهای تازه، افرادی که از رژیم MIND پیروی می کنند ممکن است به عنوان یک مزیت اضافه وزن کم کنند.

رژیم کم کربوهیدرات

بسیاری از رژیم ها، از جمله اتکینز و رژیم کتو، در این چتر جای می گیرند. یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات کربوهیدرات ها را به کمتر از 60 گرم در روز محدود می کند، اما این می تواند متفاوت باشد، طبق پیکان رو به بالا Mayo Clinic. در یک بررسی سپتامبر 2015 که در PLoS One منتشر شد، افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات را دنبال می کردند کاهش وزن متوسطی را مشاهده کردند. اگرچه نویسندگان مطالعه خاطرنشان می‌کنند که اثرات طولانی‌مدت رژیم نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. فلش سمت راست بالا

پیروی از این نوع برنامه غذایی می تواند منجر به کمبودهای تغذیه ای خاص شود و کودکان و همچنین زنان باردار یا شیرده باید از آن اجتناب کنند. کایل می‌گوید: «رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای افرادی که واقعاً از رژیم‌های خوش طعمی که شامل محصولات حیوانی بیشتر و کربوهیدرات‌های شیرین و تصفیه‌شده کمتر است، لذت می‌برند، بهترین است.

روزه متناوب

راه‌های زیادی برای روزه‌داری متناوب وجود دارد – از روزه گرفتن برای چند ساعت در روز تا یک دوره روزه‌داری کامل 24 ساعته، یک یا دو بار در هفته. هولتین می‌گوید: «اگر می‌خواهید عادتی مانند خوردن تا دیروقت شب را کنار بگذارید، ترک زودتر غذا خوردن در شب و روزه گرفتن در طول شب می‌تواند برای شما مفید باشد. روزه متناوب انواع مختلفی دارد، بنابراین اطمینان از انتخاب یکی از آنها که برای شما و سبک زندگی شما مناسب است، مهم است.

روزه میتواند استرس خفیفی را به سلول های بدن وارد کرده و به آنها کمک می کند تا بتوانند با چنین استرس هایی بهتر کنار بیایند، و این کار به قوی شدن بدن نیز کمک میکند. طبق مطالعات اولیه بر روی حیوانات که در ماه ژانویه سال 2017 در Behavioral Sciences. arrow منتشر شد ، هنوز گزارشی در موردمیزان اثر بخشی طولانی مدن این رژیم غذایی با کاهش وزن ثبت نشده است.

اما داده‌ها نشان می‌دهد که این رویکرد هنوز مشکلات بالقوه‌ای دارد، زیرا ماهیت محدودکننده آن ممکن است منجر به پرخوری یا پرخوری شود، مقاله‌ای که در ژوئن ۲۰۱۳ در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شد نشان می‌دهد.

هالتین می‌افزاید: «روزه‌داری متناوب می‌تواند واقعاً چالش‌برانگیز باشد اگر برنامه‌ای همیشه در حال تغییر داشته باشید. “اگر در حال سفر هستید و از مناطق زمانی عبور می کنید، ممکن است پیگیری آن بسیار دشوار باشد. این ممکن است برای افرادی که ثبات بیشتری در زندگی خود دارند بهترین باشد.» روزه داری متناوب برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، کودکان، زنان باردار یا شیرده، یا هرکسی که سابقه اختلال خوردن دارد، بی خطر نیست. رفرنس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا