سلامتی

حفظ سلامت روان شما در دوران همه گیری covid-19

با دیگران ارتباط برقرار کنید

ایجاد حمایت و تقویت روابط:

ارتباط برقرار کنید. اگر از راه دور از خانه کار می کنید یا به دلیل کووید-19 نیاز دارید برای مدتی خود را از دیگران جدا کنید، از انزوای اجتماعی اجتناب کنید. هر روز زمانی را برای برقراری ارتباط مجازی از طریق ایمیل، پیامک، تلفن یا چت ویدیویی پیدا کنید. اگر از راه دور از خانه کار می کنید، از همکاران خود بپرسید که چگونه کار می کنند و نکاتی را برای مقابله با آنها به اشتراک بگذارید. از معاشرت مجازی و صحبت با کسانی که در خانه خود هستند لذت ببرید.

اگر به طور کامل واکسینه نشده اید، هنگام برقراری ارتباط با دیگران، مانند پیاده روی، گپ زدن در خیابان و سایر فعالیت های خارج از منزل، یا استفاده از ماسک برای فعالیت های داخل ساختمان، خلاق و ایمن باشید.

اگر به طور کامل واکسینه شده باشید، می توانید با خیال راحت به بسیاری از فعالیت های داخل و خارج از خانه که ممکن است به دلیل بیماری همه گیر قادر به انجام آنها نبوده باشید، مانند جمع شدن با دوستان و خانواده، بازگردید. با این حال، اگر در هفته گذشته در منطقه‌ای هستید که تعداد موارد جدید COVID-19 در آن بالا بوده است، CDC توصیه می‌کند در داخل خانه یا در فضای باز در مناطق شلوغ یا در تماس نزدیک با افراد واکسینه نشده از ماسک استفاده کنید. برای افرادی که واکسینه نشده‌اند، فعالیت‌های خارج از منزل که فضای زیادی بین شما و دیگران ایجاد می‌کند، نسبت به فعالیت‌های داخل خانه خطر انتشار ویروس کووید-19 را کمتر می‌کند.

کاری برای دیگران انجام دهید. در کمک به افراد اطرافتان هدف پیدا کنید. کمک به دیگران راهی عالی برای کمک به خودمان است. به عنوان مثال، برای بررسی دوستان، اعضای خانواده و همسایگان خود – به خصوص آنهایی که بزرگتر هستند – ایمیل، پیامک یا تماس بگیرید. اگر کسی را می‌شناسید که نمی‌تواند بیرون بیاید، بپرسید که آیا چیزی لازم است، مانند خواربارفروشی یا نسخه‌ای.

از یکی از اعضای خانواده یا دوست حمایت کنید. اگر یکی از اعضای خانواده یا دوست به دلیل ابتلا به کووید-19 نیاز به قرنطینه در خانه یا بیمارستان دارد، راه‌هایی برای در تماس ماندن بیابید. این می تواند از طریق دستگاه های الکترونیکی یا تلفن یا ارسال یادداشتی برای روشن کردن روز باشد.

از تهمت و تبعیض بپرهیزید

تهمت می تواند باعث شود افراد احساس انزوا و حتی رها شدن کنند. ممکن است وقتی دوستان و سایر افراد جامعه از ترس ابتلا به کووید-19 از آنها دوری می کنند، احساس افسردگی، صدمه و عصبانیت کنند.

تهمت از جهات مختلف به سلامت و رفاه افراد آسیب می رساند. گروه‌های مورد تهمت اغلب ممکن است از منابعی که برای مراقبت از خود و خانواده‌شان در طول یک بیماری همه‌گیر نیاز دارند محروم شوند. و افرادی که نگران تهمت زدن هستند ممکن است کمتر تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرند.

افرادی که تهمت مربوط به COVID-19 را تجربه کرده اند شامل افراد آسیایی تبار، کارکنان مراقبت های بهداشتی، افراد مبتلا به COVID-19 و کسانی که از قرنطینه رها شده اند می باشند. افرادی که مورد تهمت می‌باشند ممکن است طرد شوند یا طرد شوند، به گونه‌ای متفاوت با آنها رفتار شود، فرصت‌های شغلی و تحصیلی از آنها سلب شود و هدف آزار کلامی، عاطفی و فیزیکی قرار گیرند.

شما می توانید ننگ را با موارد زیر کاهش دهید:

  • دریافت حقایق در مورد COVID-19 از منابع معتبر مانند CDC و WHO
  • در صورت شنیدن یا دیدن اظهارات نادرست درباره COVID-19 و افراد یا گروه‌های خاص، صحبت کنید
  • ارتباط با افرادی که احساس تهمت می کنند
  • نشان دادن حمایت از کارکنان مراقبت های بهداشتی

تشخیص دهید چه چیزی معمولی است و چه چیزی نیست

استرس یک واکنش روانی و فیزیکی طبیعی به خواسته های زندگی است. هرکسی در شرایط سخت واکنش متفاوتی نشان می دهد و طبیعی است که در طول یک بحران احساس استرس و نگرانی کنید. اما چالش‌های متعدد، مانند اثرات همه‌گیری COVID-19، می‌تواند شما را فراتر از توانایی‌هایتان برای مقابله سوق دهد.

بسیاری از افراد ممکن است در این دوران دارای نگرانی های مربوط به سلامت روان مانند علائم اضطراب و افسردگی باشند. و احساسات ممکن است در طول زمان تغییر کنند.

علیرغم تمام تلاش‌هایتان، ممکن است احساس درماندگی، غمگینی، عصبانیت، تحریک‌پذیری، ناامیدی، مضطرب یا ترس داشته باشید. ممکن است در تمرکز روی کارهای معمولی، تغییر در اشتها، بدن درد و درد، یا مشکل در خوابیدن مشکل داشته باشید یا ممکن است برای رویارویی با کارهای روزمره دچار مشکل شوید.

وقتی این علائم و نشانه‌ها برای چند روز متوالی ادامه پیدا می‌کنند، شما را بدبخت می‌کنند و مشکلاتی را در زندگی روزمره‌تان به وجود می‌آورند به طوری که انجام مسئولیت‌های عادی برایتان سخت می‌شود، وقت آن است که کمک بخواهید.

زمانی که نیاز دارید کمک بگیرید

امیدواری که مشکلات سلامت روان مانند اضطراب یا افسردگی خود به خود برطرف شوند می تواند منجر به بدتر شدن علائم شود. اگر نگرانی‌هایی دارید یا اگر علائم سلامت روان را بدتر می‌کنید، در مواقعی که به آن نیاز دارید، کمک بخواهید و در مورد نحوه انجام کارتان پیشاپیش باشید. برای دریافت کمک ممکن است بخواهید:

  • تماس بگیرید یا از رسانه های اجتماعی برای تماس با یک دوست نزدیک یا یکی از عزیزان خود استفاده کنید – حتی اگر صحبت کردن در مورد احساسات خود سخت باشد.
  • با یک وزیر، رهبر معنوی یا فردی در جامعه مذهبی خود تماس بگیرید.
  • اگر کارفرمای شما برنامه کمک کارمند خود را دارد، تماس بگیرید و برای مشاوره یا ارجاع به یک متخصص سلامت روان بخواهید.

با ارائه دهنده مراقبت های اولیه یا متخصص سلامت روان خود تماس بگیرید تا در مورد گزینه های قرار ملاقات برای صحبت در مورد اضطراب یا افسردگی خود و دریافت مشاوره و راهنمایی بپرسید. برخی ممکن است گزینه قرار ملاقات تلفنی، ویدیویی یا آنلاین را ارائه دهند. برای کمک و راهنمایی در مورد اطلاعات و گزینه‌های درمانی با سازمان‌هایی مانند اتحادیه ملی بیماری‌های روانی (NAMI)، اداره خدمات سوء مصرف مواد و سلامت روان (SAMHSA)، یا انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا تماس بگیرید.

اگر به خودکشی یا آسیب رساندن به خود فکر می کنید، به دنبال کمک باشید. با ارائه دهنده مراقبت های اولیه یا یک متخصص سلامت روان تماس بگیرید.

استراتژی های مراقبت از خود را ادامه دهید

می‌توانید انتظار داشته باشید که احساسات قوی فعلی‌تان پس از پایان همه‌گیری ناپدید شوند، اما با پایان یافتن بحران سلامتی COVID-19، استرس از زندگی شما ناپدید نمی‌شود. این شیوه های خودمراقبتی را ادامه دهید تا از سلامت روان خود مراقبت کنید و توانایی خود را برای مقابله با چالش های مداوم زندگی افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا