آموزشی

نکات مراقبت از نوزاد که باید بدانید

وقتی برای اولین بار کودک خود را در آغوش می گیرید، نمی توانید این احساس را توصیف کنید. اما هنگامی که فرشته کوچک خود را به خانه می آورید، ممکن است در مورد نحوه مراقبت از کودک خود نگران و مضطرب شوید. به خصوص اگر برای اولین بار پدر و مادر شده اید. بنابراین، در اینجا چند نکته برای مراقبت از نوزاد وجود دارد که به شما کمک می کند. سن فرستادن فرزند به مهد کودک

اولین راهنمایی می تواند از خود کارکنان بیمارستان شروع شود. در حالی که هنوز آنجا هستید، می توانید از پزشکان و پرستاران در مورد آنچه که باید هنگام در آغوش گرفتن کودک خود مراقبت کنید، در مورد شیردهی و هر چیز دیگری که می خواهید بپرسید، راهنمایی بخواهید. پزشکان و پرستاران همیشه در کنار شما هستند تا به شما کمک کنند. اما، چند نکته اساسی در مورد مراقبت از نوزاد به تنهایی وجود دارد. زمان غلت زدن نوزاد

بهداشت! بهداشت! بهداشت!

قبل از دست زدن به نوزاد مطمئن شوید که دست های خود را کاملا بشویید یا می توانید از ضدعفونی کننده دست نیز استفاده کنید. کودک شما هنوز سیستم ایمنی قوی ندارد و بنابراین مستعد عفونت است. همچنین مطمئن شوید که هر کس دیگری که می‌خواهد کودک شما را در آغوش بگیرد، دست‌های خود را نیز به درستی تمیز کند. یک نکته بسیار مهم برای مراقبت از نوزاد!

کودک شما نیاز به حمایت دارد

یک نوزاد تازه متولد شده واقعا شکننده است. بنابراین، هنگام برداشتن فرشته کوچک خود از سر و گردن کودک خود حمایت کنید. هنگامی که نوزاد خود را حمل می کنید، دست خود را به عنوان گهواره پشت سر کودک خود قرار دهید و هنگامی که فرشته کوچک خود را به صورت عمودی حمل می کنید یا می خواهید کودک خود را زمین بگذارید، سر را نگه دارید.

کودک خود را تکان ندهید

چه می خواهید با کودک خود بازی کنید یا ناامید هستید، مطمئن شوید که کودک خود را به شدت تکان ندهید. انجام این کار خطرناک است زیرا می تواند باعث خونریزی در مغز و حتی مرگ شود. اگر می خواهید کودک خود را از خواب بیدار کنید، این کار را با تکان دادن انجام ندهید. می‌توانید پاهای زیبا و ریز فرشته کوچکتان را قلقلک دهید یا به آرامی روی گونه‌تان ضربه بزنید.

کودک خود را محکم ببندید

اگر می‌خواهید کودکتان را در کریر، کالسکه یا صندلی ماشین حمل کنید، مطمئن شوید که آن را محکم ببندید. از هر گونه فعالیتی که می تواند بیش از حد خشن یا جهنده باشد خودداری کنید. بسته کوچک شادی شما هنوز برای آن آماده نیست.

بدون بازی خشن

نوزاد شما به تازگی به دنیا آمده است. با بازی خشن با نوزاد تازه اومده احوالپرسی نکنید. حتی باید از تکان دادن روی زانو و پرتاب کردن نوزاد به هوا خودداری کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا