آموزشی

نکات مبتدی برای ساخت ویدئوی یوتیوب

ساخت یک ویدیوی عالی از یوتیوب فقط به محتوای خود ویدیو مربوط نمی شود. بازاریابی و تولید ویدیو شامل بسیاری از مؤلفه های مهم دیگر است که می تواند به شما در رسیدن به اهداف ویدیویی خود کمک کند. ما نکات برتر خود را برای نحوه تحقیق و برنامه ریزی ویدیوی خود، نوع تجهیزاتی که باید استفاده کنید، نحوه ساختار ویدیوی خود و نحوه بهینه سازی و آپلود آن در پلتفرم را در عرض چند دقیقه گردآوری کرده ایم. چطور بفهمیم اینستاگرام هک شده؟

1. یک فیلمنامه بنویسید و یک استوری بورد بسازید

آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که در موقعیت مکانی ظاهر شوید، بدون اینکه بدانید ویدیوی پایانی چگونه باید به نظر برسد. با صرف زمان برای ایجاد یک فیلمنامه و یک استوری بورد، قبل از گرفتن فیلم خود، بر این مشکل قابل اجتناب غلبه کنید. با نوشتن فیلمنامه خود شروع کنید. فیلمنامه شما ممکن است شامل دیالوگ های روی دوربین باشد که بازیگران می گویند، یا صدایی که در مرحله پس از تولید در بالای فیلم قرار می گیرد. در هر صورت، اسکریپت خود را ساده نگه دارید و جملات خود را کوتاه نگه دارید. وقتی کسی در حال خواندن متن است، اگر جمله ای طولانی یا پیچیده باشد، می تواند به عقب برگردد و آن را دوباره بخواند. با این حال، هنگام تماشای یک ویدیو، بینندگان احتمالاً یک ویدیو را به عقب برگردانند تا دوباره گوش کنند. شما یک عکس دریافت می کنید تا تاثیر ماندگاری داشته باشید، بنابراین مطمئن شوید که پیام شما ساده، مختصر و واضح است. روش پیدا کردن مدل کارت گرافیک

در مرحله بعد، با ایجاد یک استوری بورد، اسکریپت خود را یک قدم جلوتر ببرید. استوری بورد مانند یک نمای کلی از ویدیوی شما به سبک کمیک است. این نشان می دهد که چگونه نماهای مختلف کنار هم قرار می گیرند تا یک داستان بصری واحد را روایت کنند. می توانید با استفاده از نرم افزارهایی مانند Storyboarder یک استوری بورد ایجاد کنید یا به سادگی ایده های خود را ترسیم کنید. شما نیازی به سرمایه گذاری زمان و منابع زیادی در این فرآیند ندارید. هدف این است که یک دید کلی در سطح بالایی از محتوا و جریان ویدیوی خود داشته باشید تا بتوانید آن را به خوبی تولید کنید و داستانی منسجم بگویید.

هم استوری‌برد و هم نوشتن فیلمنامه باید قبل از شروع جمع‌آوری فیلم انجام شود تا تیم شما دیدگاه مشترکی برای نتیجه نهایی داشته باشد. اگر برای شروع فرآیند به کمی الهام نیاز دارید، پست ما را با عنوان 21 ایده ویدیوی YouTube برای مشاغل بررسی کنید.

2. از تجهیزاتی که از قبل دارید استفاده کنید

ساخت ویدیوی یوتیوب نباید گران باشد. احتمالاً می‌توانید از سخت‌افزاری که قبلاً برای ایجاد ویدیوی خود دارید استفاده کنید. اکثر گوشی‌های هوشمند اخیر دارای دوربین‌های باکیفیت هستند که برای فیلم‌برداری عالی هستند. حتی می توانید یک سه پایه ارزان قیمت برای گوشی خود بخرید تا مطمئن شوید عکس ثابت است. بسته به نوع ویدیویی که می‌سازید، می‌توانید از وب‌کمی که در رایانه‌تان تعبیه شده است نیز استفاده کنید یا یک دوربین وب خارجی خریداری کنید. این روش برای عکسبرداری از مواردی مانند وبینارها، توصیفات، آموزش ها و مصاحبه ها عالی است.

اگر متوجه شدید که هیچ یک از این گزینه‌ها کیفیت ویدیویی مورد نظر را به شما نمی‌دهند، می‌توانید تجهیزات خود را خریداری کنید، تجهیزات را از یک شرکت اجاره سخت‌افزار ویدیویی اجاره کنید یا با یک شریک تولید ویدیو کار کنید. انتخاب مناسب برای شما تا حد زیادی به جدول زمانی، بودجه شما و میزان محتوایی که قصد ایجاد مداوم دارید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک وبلاگ هفتگی ایجاد کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که روی تجهیزاتی که می توانید در دفتر نگهداری کنید، سرمایه گذاری کنید. اما اگر ویدیوی شما برای یک کمپین یکباره است، به جای سرمایه‌گذاری در تجهیزاتی که احتمالاً به استفاده از آن‌ها ادامه نمی‌دهید، می‌تواند ارزش استخدام کارشناسان را داشته باشد.

3. صدای خود را تست کنید

هیچ چیز به اندازه صدای بی کیفیت باعث ایجاد حس یک فیلم آماتور نمی شود. اگر می خواهید از دوربین خود در تلفن یا رایانه خود استفاده کنید، حتماً یک تست صوتی انجام دهید. داشتن صدای واضح برای احساس حرفه ای و صیقلی بودن ویدیو شما بسیار مهم است و دریافت صدای با کیفیت مانع بزرگی نیست. ابتدا صدای خود را روی دوربینی که برای فیلمبرداری از ویدیو خود استفاده می کنید و در محیطی که قرار است از آن فیلم بگیرید، تست کنید. این تست به شما این حس را می دهد که بازیگران یا مصاحبه شوندگان شما چقدر باید به دوربین نزدیک باشند و آیا در پس زمینه صدای زیادی وجود دارد یا خیر. اگر آزمایش شما نشان می‌دهد که کیفیت صدای شما نیاز به کار دارد، شاید ارزش آن را داشته باشد که روی یک میکروفون خارجی سرمایه‌گذاری کنید تا مطمئن شوید صدای شما شفاف و با کیفیت است.

4. نورپردازی خود را تست کنید

نور چیزی است که ویدیوهای با کیفیت بالا و کم کیفیت را متمایز می کند. قبل از شروع عکسبرداری، چند تست نور را انجام دهید. اگر بودجه‌تان اجازه می‌دهد، می‌توانید روی تجهیزات نورپردازی با کیفیت سرمایه‌گذاری کنید، به فروشگاه سخت‌افزار محلی خود سفر کنید تا یک کیت روشنایی DIY کثیف و کم‌رنگ داشته باشید، یا به سادگی نورهای موجود را جابه‌جا کنید تا ظاهری را که می‌خواهید به دست آورید. انجام تست نور قبل از عکاسی به شما کمک می کند تا هرگونه شگفتی غیرمنتظره را از بین ببرید. به عنوان مثال، اگر در اتاقی با پنجره فیلمبرداری می کنید، باید مطمئن شوید که نور طبیعی سایه های منحرف کننده ای در کادر ایجاد نمی کند. اگر در خارج از منزل عکاسی می کنید، در ساعت طلایی عکاسی کنید: یکی دو ساعت منتهی به غروب خورشید. نرمی نور طبیعی بیرون برای گرفتن فیلم عالی در آن زمان عالی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا