متفرقه

چه زمانی باید از ماسک صورت استفاده کنم؟

از 23 مارس 2022 ماسک صورت فقط در فرودگاه ها (از بررسی امنیتی) و هواپیماها اجباری است.

بعد از ایزوله شدن از ماسک صورت استفاده کنید

توصیه‌های اضافی برای افراد 13 ساله و بالاتر که پس از ابتلا به ویروس کرونا اجازه دارند قرنطینه خود را متوقف کنند، اعمال می‌شود. در این صورت به شما توصیه می شود که در تمام فضاهای عمومی سرپوشیده، وسایل نقلیه عمومی، آموزش و پرورش و فضاهای بیرونی که فاصله 1.5 متری از هم امکان پذیر نیست، از ماسک طبی استفاده کنید.

این کار را به مدت 10 روز پس از روزی که در آن علائم ظاهر شد یا آزمایش مثبت شد انجام دهید.

توصیه های اساسی را دنبال کنید

پس از نزدیک به 2 سال تجربه در مواجهه با ویروس کرونا، متوجه شدیم که کنار آمدن با اقداماتی که ما را در زندگی روزمره محدود می کند چقدر دشوار است. پس باید هوشیار باشیم و به هم کمک کنیم تا دیگران را آلوده نکنیم. ویروس هنوز در بین ماست. بنابراین توصیه می‌شود که همه توصیه‌هایی را که در محدود کردن شیوع ویروس مؤثر بوده است، دنبال کنند:

  • شستن دست ها
  • سرفه و عطسه در آرنج خود
  • دست ندادن
  • حفظ فاصله
  • تهویه فضاهای داخلی
  • خودآزمایی منظم
  • در صورت داشتن علائم آزمایش انجام دهید
  • واکسن زدن و تزریق واکسن تقویت کننده
  • فضاهای داخلی: مدیر ساختمان تصمیم می گیرد

در برخی موارد، مدیران ساختمان می توانند تصمیم بگیرند که شما باید در ساختمان خود ماسک بپوشید، حتی اگر ماسک صورت طبق قانون در آنجا الزامی نباشد. آنها می توانند این را در قوانین خانه خود بگنجانند. پروتکل هایی در برخی از بخش ها تنظیم شده است، از جمله برای:

  • مکان های مراقبت های بهداشتی، مانند بیمارستان ها، پزشکان عمومی و دندانپزشکان؛
  • مراکز اجتماعی، کلیساها و مساجد؛ و
  • مراکز آزمایش و مراکز واکسیناسیون که توسط خدمات بهداشت شهری (GGD) اداره می شود.

چرا ماسک صورت توصیه می شود

برای اطمینان از اینکه افراد آسیب پذیر می توانند ایمن سفر کنند، همچنان به همه توصیه می شود که در وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک صورت استفاده کنند. نوع Omicron بسیار مسری است. استفاده از ماسک طبی به محافظت از شما و افراد اطرافتان کمک می کند. اگر دیگران ماسک بزنند، از شما نیز محافظت می کنند.

جریمه

اگر در جایی که باید از ماسک استفاده نکنید، ممکن است جریمه شوید.

اجباری از 13 سالگی

کودکان نیز در انتقال ویروس کرونا نقش دارند. به همین دلیل است که الزام قانونی استفاده از ماسک برای نوجوانان از سن 13 سالگی نیز اعمال می شود.

ماسک صورت برای کودکان زیر 3 سال مناسب نیست.

ماسک های صورت مضر نیستند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که ماسک صورت مضر نیست. آنها باعث کمبود اکسیژن یا مسمومیت با دی اکسید کربن نمی شوند. اکسیژن و دی اکسید کربن می توانند به سادگی از ماسک صورت عبور کنند.

استفاده از ماسک ممکن است گاهی اوقات کمی ناراحت کننده باشد، بنابراین باید از ماسکی استفاده کنید که مناسب شما باشد.

ماسک صورت مناسب

دولت توصیه می کند از ماسک های پارچه ای و ماسک های خانگی استفاده نکنید. به جای آن باید از ماسک های طبی صورت، ترجیحا نوع II یا IIR استفاده کنید. اگر در گروه در معرض خطر قرار دارید، به شما توصیه می شود از ماسک IIR یا FFP2 استفاده کنید. مهم است که ماسک صورت خود را به درستی استفاده کنید. همیشه باید بینی، دهان و چانه شما را بپوشاند.

معافیت برای افراد دارای معلولیت یا وضعیت سلامت

افرادی که دارای معلولیت یا وضعیت سلامتی (مشاهده یا غیر قابل مشاهده) هستند که باعث می شود نتوانند ماسک بپوشند یا بگذارند، از الزام قانونی استفاده از ماسک معاف هستند .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا