سلامتی

تغییرات سالم طولانی مدت: انجام شدنی و ارزشمند

ایجاد تغییرات پایدار و سالم در شیوه زندگی سخت است، حتی زمانی که مردم می دانند چه کاری باید انجام دهند و ابزار لازم برای انجام آن را دارند. با این حال چند رویکرد را به شما معرفی می کنیم که می تواند به ایجاد تغییرات طولانی مدت در سبک زندگی سالم کمک کند. بهترین جراح های پلاستیک تهران

طب سبک زندگی چیست؟

در ایالات متحده، پزشکی سبک زندگی بر پایه شش رکن بنا شده است: خوردن غذاهای سالم. ورزش منظم؛ کاهش استرس؛ داشتن خوابی آرام؛ ترک مواد اعتیادآور مانند تنباکو و محدود کردن الکل؛ و تقویت ارتباطات اجتماعی بهترین قرص های درمان فشار

این چگونه به شما کمک خواهد کرد؟ در اینجا یک مثال است. مطالعه ای که تابستان امسال در مجله نورولوژی منتشر شد، بیش از 70000 متخصص بهداشت را برای بیش از دو دهه تحت نظر داشت. کسانی که گزارش دادند رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ مصرف می‌کردند، در مقایسه با کسانی که این رژیم را نداشتند، به طور قابل‌توجهی کمتر در معرض خطر از دست دادن ذهنی ذهنی – که نشانه زوال عقل است – قرار داشتند.

از آسیب ناشی از التهاب مزمن محافظت کنید.

علم ثابت کرده است که التهاب مزمن و با درجه پایین می تواند به یک قاتل خاموش تبدیل شود که به بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت نوع 2 و سایر شرایط کمک می کند. نکات ساده ای را برای مبارزه با التهاب و سالم ماندن از کارشناسان دانشکده پزشکی هاروارد دریافت کنید.

بسیاری از مطالعات در طول سالیان متمادی داده های بهداشتی را در مورد همین گروه استخراج کرده اند. هاروارد T.H. دکتر والتر ویلت، کارشناس تغذیه دانشکده بهداشت عمومی چان، مشاهده کرد که بر اساس این مطالعات، چهار عامل ترکیبی سبک زندگی سالم – رژیم غذایی سالم، سیگار نکشیدن، انجام فعالیت های متوسط ​​و اجتناب از اضافه وزن – می تواند از حدود 70 تا 80 درصد پیشگیری کند. بیماری عروق کرونر قلب و 90 درصد از دیابت نوع 2. او خاطرنشان کرد که نکته مهم این است که تنها حدود 4 درصد از افرادی که در این مطالعات شرکت کردند به هر چهار مورد دست یافتند.

تحقیقات فراوان نشان می دهد که عوامل سبک زندگی سالم از ما در برابر مشکلات جدی سلامتی که اغلب ناتوان کننده هستند محافظت می کند: دیابت، فشار خون بالا، زوال عقل، بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان و غیره. واضح است که برداشتن گام‌هایی به سمت یک سبک زندگی سالم‌تر می‌تواند تغییرات بزرگی در زندگی ما ایجاد کند، اما تغییر عادات می‌تواند سخت باشد. در زیر چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند در این مسیر شروع کنید.

انگیزه پیدا کنید

چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟ کجا دلایل خوبی برای تغییر پیدا خواهید کرد؟ بله، مطالعات نشان می‌دهد که داشتن وزن و فرم سالم با طول عمر بیشتر و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن مرتبط است. با این حال، در تجربه من، تنها تاکید بر وزن یا اندازه کمر برای تغییر طولانی مدت سبک زندگی سالم مفید نیست. در واقع، مطالعات نشان داده اند که تمرکز بیش از حد بر روی این اعداد با ترک یک ضربه سلامتی مرتبط است، در حالی که اهداف کوچک مربوط به اقدامات مثبت با تغییر سبک زندگی موفق در درازمدت مرتبط است.

نمونه هایی از این امر شامل هدف گذاری برای حداقل 21 دقیقه فعالیت در روز و/یا پنج وعده میوه و سبزیجات در روز است. (این فعالیت‌ها و اهداف تغذیه در واقع توصیه‌های انجمن قلب آمریکا، FYI هستند!) اگر ما تلاش کنیم تا سالم زندگی کنیم تا بتوانیم زندگی طولانی و سالمی داشته باشیم، شانس بیشتری برای موفقیت بلندمدت خواهیم داشت – که معمولاً نتیجه آن خواهد بود. در کاهش وزن و کمر

عادت های سالم را روی خودکار قرار دهید

اگر بخش «انتخاب» را حذف کنید، انتخاب‌های سالم می‌توانند خودکارتر شوند. به عنوان مثال، با برنامه‌ریزی از قبل برای هفته آینده، فکر هر تصمیمی برای خوردن یا فعالیت را حذف کنید:

یک منوی اصلی برای وعده های غذایی انتخاب کنید و راحت بسازید. روی دستور العمل های ساده و سالم تمرکز کنید. محصولات منجمد سالم هستند، به راحتی قابل نگهداری هستند و گاهی اوقات ارزان تر از تازه هستند. خرید از سالاد بار هزینه بیشتری دارد، اما می تواند در شب های شلوغ کمک کند.

برنامه فعالیت خود را یادداشت کنید. بیشتر روزها فعالیت بدنی را انتخاب کنید – هر چه شدیدتر و طولانی تر باشد، بهتر است، اما هر چیزی مهم است! حتی کمتر از 10 دقیقه فعالیت سبک تا متوسط ​​در هفته با طول عمر بیشتر همراه است.

هر روز انتخاب های غذا و فعالیت را دنبال کنید. استفاده از یک برنامه یا نوت بوک برای این کار می تواند به شما کمک کند آگاه تر و مسئولیت پذیرتر شوید. سعی کنید موانع را نیز یادداشت کنید و برای روزهای پرمشغله و سایر مسائلی که شما را از مسیر خارج می‌کنند، راه‌حل‌های طوفان فکر کنید.

درک کنید که چگونه احساسات بر شما تأثیر می گذارد

اگر احساس استرس، عصبانیت یا غمگینی محرکی برای پرخوری یا فعالیت ناسالم دیگری است، مهم است که این را تشخیص دهید. نوشتن محرک ها در طول یک هفته می تواند آگاهی شما را افزایش دهد. ایجاد عادات بهتر مدیریت استرس می تواند به شما کمک کند تا به یک برنامه سبک زندگی سالم پایبند باشید. داشتن خواب آرام کافی و برنامه ریزی برای زمان شخصی، فعالیت منظم، و احتمالاً مدیتیشن، درمان یا حتی چت با دوستان خوب، همگی گام هایی در جهت درست هستند.

سبک زندگی سالم کلید یک زندگی طولانی و سالم است و قابل دستیابی است. موفقیت ممکن است نیازمند آزمون و خطای متفکرانه باشد، اما تسلیم نشوید! من انواع بیماران را در هر سنی دیده ام که تغییرات شگفت انگیزی ایجاد کرده اند و شما نیز می توانید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا