متفرقه

دیدگاه چند زبانه در مورد اینکه چقدر طول می کشد تا به زبانی جدید مسلط شوید

فکر می ‌کنیم این عادلانه است که فرض کنیم بین 500 تا 1000 ساعت طول ‌بکشد تا زبان‌آموز با بیشتر زبان‌ ها احساس راحتی کند. وقتی می‌ گوییم «احساس راحتی»، منظورم این است که با صحبت کردن با زبان مادری احساس راحتی می‌ کنید، صحبت ‌های آن ها را با سرعت عادی آن‌ ها درک می ‌کنید، می‌ توانید آزادانه و روان و بدون ترجمه آگاهانه کلمات در ذهنتان صحبت کنید، و بخوانید و بنویسید. حرف ربط در انگلیسی را یاد بگیرید.

برای روشن بودن، شما مطلقاً نمی توانید به اندازه یک زبان مادری آزادانه از این زبان استفاده کنید. اما جدا از لهجه، ممکن است به عنوان یک سخنران مسلط اشتباه بگیرید. تا زمانی که شما در یک گروه محدود از موضوعات ماندید… این تجربه شخصی من از صحبت کردن به چندین زبانی است که می دانم. به نظر می رسد در مورد همسرم نیز که انگلیسی چهارمین یا پنجمین زبان اوست همینطور است.

عوامل زیادی تعیین می کند که چه مدت طول می کشد تا به تسلط و تسلط بر یک زبان خارجی برسید. بسیاری از آنها، مانند توانایی ذاتی، در اینجا ذکر نشده است. با این حال، برخی اطلاعات کلی و کمی درک خود این امکان را برای شما فراهم می کند که به طور منطقی تخمین بزنید که چقدر زمان لازم است تا به سطح مطلوب خود از تسلط در یک زبان جدید دست یابید.

برای مسلط شدن به یک زبان به صبر نیاز دارید

تسلط واقعی زبان مستلزم تلاش و زمان مداوم است، و در حالی که 500 تا 1000 ساعت ممکن است زیاد به نظر برسد، یک فرد معمولی احتمالاً می تواند آن سطح از زمان را در طول 12 تا 18 ماه با برنامه مطالعه مناسب اختصاص دهد. و اگر هنوز هم کمی طاقت فرسا به نظر می رسد، به خاطر داشته باشید که این چیزی است که ممکن است برای رسیدن به سطح خاصی از تسلط لازم باشد. شما ممکن است کاملاً خوشحال باشید که با اصول اولیه کنار می آیید، و این زمان بسیار کمتری می برد. من این موضوع را در بخش زیر به طور عمیق تر توضیح می دهم. بهترین آموزشگاه آیلتس تهران را ببینید.

همانطور که کشف کردیم، هیچ پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد که چقدر طول می کشد تا یک زبان جدید یاد بگیریم. متغیرهای بسیار زیادی وجود دارد، از جمله اینکه چگونه روانی تعریف می‌شود، چه زبانی یاد می‌گیرد، چقدر زبان‌آموز قبلاً با زبان‌های دیگر مواجه بوده است، آیا غوطه‌ور شدن بخشی از فرآیند است یا خیر، و عوامل دیگر. اما اطلاعاتی که ارائه کرده‌ام باید به شما درک خوبی از مدت زمانی که طول می‌کشد تا به اهداف یادگیری زبان خود برسید به شما بدهد.

CEFR

شورای بریتانیا یک سازمان بین المللی است که به فرصت های فرهنگی و آموزشی اختصاص دارد. آنها تخمین های زمانی را برای رسیدن به سطوح CEFR با برنامه های یادگیری خود ارائه می دهند.

A1: هیچ تخمینی داده نمی شود زیرا A1 به عنوان نقطه شروع تعریف شده است.

A2: تقریباً 180 تا 200 ساعت

B1: تقریباً 350 تا 400 ساعت

B2: تقریباً 500 تا 600 ساعت

C1: تقریباً 700 تا 800 ساعت

C2: تقریباً 1000 تا 1200 ساعت

بار دیگر، برخی از هشدارها در دستور کار است. از آنجا که CEFR در اروپا مستقر است، تخمین زمان آنها زبان آموزان اروپایی را فرض می کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که اروپایی‌های معمولی روزانه با زبان‌های بسیار بیشتری نسبت به آمریکایی‌های معمولی آشنا می‌شوند. برای مثال، یک بلژیکی هلندی زبان احتمالاً خیلی سریع به زبان فرانسه تسلط پیدا می کند زیرا 40 درصد بلژیکی ها به عنوان زبان اصلی خود فرانسوی صحبت می کنند.

در یک یادداشت مرتبط، برآوردهای CEFR در نظر نمی‌گیرند که یک زبان خاص برای زبان‌آموز اروپایی چقدر آسان یا دشوار است. عقل سلیم حکم می کند که یادگیری زبان اسپانیایی برای پرتغالی زبان مادری بسیار آسان تر از زبان عربی یا چینی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا