متفرقه

چه ابزارهای موسیقی را می توانید به خودتان آموزش دهید؟

هر فردی در یک مقطع از زندگی خود به یادگیری یک ساز اندیشیده است، سازهایی از جمله گیتار و یا پیانو.

با این وجود امکان دارد که تعجب کنید که چه سازهایی را میتوانید خودتان آموزش ببینید. 5 ساز موسیقی وجود دارند که شما می توانید به صورت کامل به خودتان آموزش دهید که عبارتند از:

یوکلل، سازدهنی، پیانو، درام و گیتار. ساده ترین روش یادگیری یوکلله است به این خاطر که نیازی به تجربه قبلی آموزش این موسیقی ندارد.

آموزش آلات موسیقی به خودتان یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید برای خودتان انجام دهید. اگر می خواهید یک ساز را یاد بگیرید، راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد.

در این مقاله به معرفی ساده ترین ابزارهایی که می توانید به خودتان آموزش دهید و همچنین نکاتی در مورد نحوه یادگیری این ابزارها می پردازیم.

5 ساده ترین ابزار برای آموزش به خودتان

1. یوکلل

اگر به دنبال یک ساز هستید که یادگیری آن به تنهایی آسان باشد، این یک گزینه عالی است. شما به هیچ تجربه موسیقی قبلی نیاز ندارید زیرا یادگیری آن ساده است.

اوکله یک ساز گیتار مانند است که توسط مهاجران پرتغالی در هاوایی در سال ۱۸۰۰ اختراع شد.

شما می توانید این ساز را تنها با دو انگشت بنوازی و به اندازه کافی کوچک است که در کوله پشتی یا کیف شما قرار می گیرد و به راحتی می توانید آن را به هر کجا که می روید ببرید.

دارای چهار سیم کوک شده در G، D، A و E است که به راحتی می توانید آن ها را به خاطر بسپارید زیرا با صدای سازهای موسیقی دیگر مطابقت دارند.

Ukulele همچنین دارای دو نوع مختلف کوک است: زمین کنسرت (کوک استاندارد) و تنور (پایین ترین نت G است).

به عنوان یک مبتدی، می توانید با تماشای 10 درس اندی گیتار، نواختن یوکلله را به تنهایی یاد بگیرید، برای یافتن اولین درس می توانید روی این لینک کلیک کنید.

۲. هارمونیکا

هارمونیکا یکی از اولین و ساده ترین سازهایی است که شما می توانید در کودکی به تنهایی بر آن مسلط شوید زیرا یک ساز آزاد است که وقتی آن را می نوازید با قرار دادن دهان خود در هر جایی از آن صدایی خالص تولید می کند.

این دستگاه از دو صفحه فلزی ساخته شده که به یکدیگر فشرده شده و بین لب های شما قرار می گیرند.

هنگامی که هوا را در یک نی می دمید، آن می لرزد و باعث می شود که هوا از سوراخ های نی دیگر عبور کند و امواج صوتی ایجاد کند که در سراسر قطعه دهانی ارتعاش می کنند.

این راهنمای میچ گرینگر حاوی مراحل مفیدی است که می تواند به شما در آموزش نحوه نواختن ساز کمک کند.

بهترین بخش در مورد یادگیری نحوه نواختن سازدهنی این است که هیچ محدودیتی برای نوع موسیقی که می توانید بر روی آن اجرا کنید وجود ندارد.

۳. پیانو

یادگیری و آموزش پیانو کار سختی نیست، اما به ساعت ها تمرین اختصاصی نیاز دارد. این کار می تواند خسته کننده باشد، بنابراین باید تعهدات دیگر خود را مدیریت کنید تا بتوانید هر روز تمرین کنید.

همچنین می توانید با نواختن آهنگ های ساده یا آکوردهای ساده روی پیانو که به چند انگشت نیاز دارند، شروع کنید.

انعکاس برخی ویدیوها مانند درس پیانو برای مبتدیان و 7 روز برای یادگیری پیانو در YouTube می تواند مفید باشد.

پخش آهنگ های ساده مهد کودک نیز می تواند به انگشتان شما کمک کند تا به ساز عادت کنند، سپس می توانید آن را به آکوردها یا آهنگ های پیشرفته تر برسانید. ترانه صوتی شاد کودکانه از راحت ترین تمرین هایی است که می توانید با پیانو انجام دهید.

برچسب گذاری پیانو (همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید)می تواند به شما کمک کند تا محل قرارگیری نت ها را به خاطر بسپارید.

اگر می خواهید نحوه نواختن و آموزش پیانو را به تنهایی یاد بگیرید، توصیه می کنیم کتاب های مربوط به یادگیری آنلاین پیانو مانند پیانو برای دومیس را خریداری و مطالعه کنید.

همچنین می توانید از یک سرویس آنلاین مانند موزیک پلیر یا موزیک پلیر استفاده کنید که در آن می توانید بلافاصله موزیک پلیرهای مختلف را روی کامپیوتر خود دانلود کنید و تمرین ترانه صوتی شاد کودکانه را فراموش نکنید.

۴. مجموعه درام

درام ها یکی از ساده ترین ابزارهایی هستند که می توانید خودتان یاد بگیرید، اما برای خوب و حرفه ای شدن در نواختن آن ها نیاز به تلاش و ثبات دارید.

اگر با گوش دادن به درامز هنگام یادگیری به عنوان یک مبتدی آشنا باشید، با صداهای ایجاد شده توسط بخش های مختلف مجموعه درامز آشنا خواهید شد.

بهترین راه برای شروع کار با درام، تهیه یک مجموعه اولیه و تمرین منظم با آنها حدود یک ساعت است. این 3 بهترین ویدیوی تمرین درام مبتدی می تواند کمک بزرگی در یادگیری اصول اولیه باشد.

مشکلی که ممکن است در ابتدا داشته باشید، بیشتر در یادگیری خواندن ریتم های اصلی است – ایده “احساس” برای آنچه در آهنگ بعدی می آید.

می‌توانید چندین ویدیوی ریتم درام مانند نحوه نواختن درام را در YouTube یاد بگیرید و تمرین کنید.

شما می توانید از متخصصان بخواهید که این مهارت را به صورت فیزیکی یا مجازی به شما آموزش دهند.

همچنین، وقتی می خواهید چیزی جدید یا پیشرفته تر مانند یادگیری نحوه نواختن یک کیت درام الکترونیکی را امتحان کنید، می توانید آن ها را به دست آورید.

5. گیتار

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری و آموختن گیتار این است که شما در ابتدای یادگیری از گیتار آکوستیک استفاده کنید.برای انی کار میتوانید به راحتی از چندین ویدئوی آموزشی استفاده کنید به عنوان مثال: آموزش گیتار آکوستیک برای افراد مبتدی و همچنین یادگیری این گیتار می تواند به شما در یادگیری اصول اولیه یادگیری گیتار کمک کند.

اگر چیزی پیشرفته تر از گیتار آکوستیک می خواهید می توانید از گیتار کلاسیک یا الکتریکی استفاده کنید.

هر دوی آن ها مزایا و معایبی دارند و گیتار الکتریک می تواند بلندتر و قدرتمندتر باشد، در حالی که گیتار کلاسیک گزینه های بیشتری برای شخصی سازی دارد اما اگر به دنبال چیز جدید یا متفاوت هستید هر دو انتخاب های خوبی هستند.

مزیت های یادگیری موسیقی

  1. برای سلامت افراد حیرت انگیز است
  2. به باهوش شدن فرد کمک می کند
  3. باعث بالا رفتن اعتماد به نفس میشود
  4. به وجود آمدن خلاقیت
  5. فرد را به یک شنونده خوب تبدیل می کند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا